lördag 23 juni 2012

Nu är det klippt


Samtidigt som jag varit sjuk i mjölkstockning har jag ändå hunnit med en sak, jag har klippt av mig håret. Jag har redan fått ett något annorlunda bemötande online...och minst en person har kallat mig för ett manligt pronomen. Morgonen har därmed ägnats åt disskussioner här hemma om kön, fördomar, integritet och bemötande. Uppfriskande och stöttande att tala med intelligenta och reflekterandende personer. 

Min yngsta syster har kommit till stan och bor med oss i några dagar och för att göra något på midsommarafton som jag orkade med baxade vi hela familjen plus två grannar till Universeum. Hajar, apor, dinosaurier och en ganska fantastik hamburgare på en regnig takterass.Vi har skaffat årskort på Universeum då jag redan innan sommaren tänkte att det med en nyfödd antagligen behövs något näravid att underhålla treåringen med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar