lördag 21 juli 2012

Bildinlägg Kungahälla Medeltidsdagar

Valde hatt på grund av soligt väder. Bild tagen på spårvagnen.
En bekant i full utstyrsel. Linnetunika och räv?

Gråfötterna spelar på en liten scen.


Forfarande gråfötternas spelning.

Jag i en annan hatt, som förhoppningsvis fann sin väg tillbaka till sin ursprungliga ägare under dagen.
Agnes Hultén är medförfattare till boken Renässansmat. Köp den!
Jag köpte boken, Renässansmat - Recept och mathistoria från Vasaättens tid som sagt, och jag fick betala 220. Kanske något att videoblogga om?
Passade på att vara barhuvad och adlig inne i fästningen.



Bohus fästning utifrån. Bild tagen på bron.
Wonderkarin i hatten igen.


En skylt som pekar mot en hiss för rullstolsburna. Tyvärr var inte tillgängligheten så bra ändå, rapporterar insatt vän. Men med hjälp av ideella arbetare försökte man lösa den situationen.

Klubbor i ett marknadsstånd.

Festivalens kung rider förbi.

Marknadsstånd som säljer tyg.

Stefan har köpt skor.

Ett bord med främst musikinstrument.


Ihopfällbara stolar.

Vandrande musikanter.


Musikant.

Läderhätta

Svärd

Rustningsdelar som jag gärna hade köpt. Men jag har inget speciellt syfte med dem så det få bero.

Jakob framför ett av tornen.

Viloplats i skuggan av en buske.

De tränar med piska.


Bohus fästning.


Min egen dräkt så som den såg ut för det mesta.




Utsikt från fästningen.



Dammen


Ett av tornen sett från borggården.



Bandet Patrask.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar