fredag 14 maj 2010

Mjölkfritt dag 11

Det borde i alla fall vara dag elva. Drack bara kaffe till frukost, drack därmed upp den sista havremjölken och måste köpa ny. Som jag sa till min sambo "jag känner mig som en vegan, som äter kött" Jag tror att han kanske himlade lite med ögonen åt det.
Till lunch blev det isbergsallad, romanesco blandning som vi köpt fryst på Hemköp, handskalade räkor som vi köpt frysta på LIDL. Gjorde dressing på majonäs, vatten, riven vitlök, dill, nymalen svartpeppar och lite salt. Kompeltterade med två rostmackor med Carlshamns mjölkfria margarin på. Det är hittils godare än Becel.

När dottern vaknat från sin tupplur är planen att njuta av vädret på en längre promenad till 4H gården och kalasa på kaffe och mjölkfria, hembakta bullar.

Kaffet gott och bullarna avnjutna. Sen glömde jag att äta och sitter nu med några mackor sambon gjort till mig innan han stack iväg på kvällens vampyrlajv, det sista reguljära lajvet för säsongen. Jag måste medge att jag är ganska nyfiken på vad det är som kommer att hända ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar