torsdag 18 oktober 2012

Yoga

Igår provade jag på att gå på en Yoga-gruppträning för första gången i mitt liv. Min tidigare erfarenhet av yoga är begränsad och kommer från träningsprogram på vår Wii Fit.
Jag hade bokat in mig via gymmets onlinebokning och altså inte pratat med någon på gymmet innan om hur det går till. Glömde både matta och vattenflaska hemma och anlände när instruktören redan hade sänkt belysningen och börjat spela avslapplande musik. Tog "fel" matta och förstod först inte vart just Yogamattorna befann sig när en annan deltagare försökte peka ut det för mig. Dessutom tror jag att jag la mig för nära den andra deltagaren.
Själva Yogan får bra betyg av mig. Det kändes styrketränande och strechande och påmanad av instruktörens stöttande och lugna röst lyckades jag både med mer än vad jag trodde och att slappna av och bara ha roligt under de 75 minuter passet pågick. Kläderna jag hade valt får dock underkänt. Yogabyxor från Indiska är mycket svåra att utföra Yoga i då de rymliga benen trillar ner i ansiktet på en när benen sträcks ut uppåt. Det får bli tights nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar